پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150600
کليد روحاني براي کاهش تورم/
معجزه اقتصاد مقاومتي از زبان رئيس‌جمهور/تورم بالاي 40 درصد چگونه به زير 16 درصد رسيد؟
تاریخ انتشار : 1393/12/05 09:21:40
نمایش : 1710
دولت يازدهم که امروز تورم را به زير 16 درصد کاهش داده است و توانسته است رکود اقتصادي را متوقف کند، در سايه اقتصاد مقاومتي به اين شرايط رسيده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روحاني در اجلاس اقتصاد مقاومتي در روابط منطقه‌اي اظهار داشت: ما تورم بالاي 40 درصد را به زير 16 درصد رسانديم(اين آمار مربوط به بهمن‌ماه امسال است)، کارشناسان داخلي و خارجي عنوان مي‌کنند اين کار دولت از لحاظ اقتصادي شبيه معجزه است.

 

اين شرايط اقتصادي که رئيس‌جمهور ترسيم کرده و اعلام مي کند که شبيه معجزه است در شرايط سخت تحريم ها و اقتصاد مقاومتي حاصل شده است.

 

پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، استکبار جهاني که نتوانسته بود جمهوري اسلامي ايران را به زانو در آورد با حربه تحريم‌ها به دنبال شکست ايران بود.

 

پس از فتنه سال 88 تحريم ها عليه ايران شدت گرفت و غرب به سردکردگي آمريکا تصميم گرفت تا تحريم هاي شديدتري عليه ايران وضع کند.

 

اين در حالي بود که تا پيش از فتنه، آمريکا به اين نتيجه رسيده بود که تحريم ها عليه ايران اثري ندارد اما با وقوع فتنه 88 اين اميد به اردوگاه دشمن بازگشت که مي تواند نظام جمهوري اسلامي ايران را به خيال خودشان تغيير بدهد.

 

اين تحريم ها با گرا دادن برخي از افراد در داخل کشور به دشمن شدت يافت؛ اين افراد به خاطر تسويه حساب‌هاي سياسي خود حاضر شدند تا نقاط ضعف ايران را در اختيار دشمن قرار دهند که فشار بيشتري به جمهوري اسلامي ايران وارد شود.

 

در هر حال راه حل اقتصاد مقاومتي که از سوي مقام معظم رهبري بارها و بارها بر روي آن تأکيد شد، توانست تا حدي اقتصاد ايران را از سقوط نجات دهد.

 

دولت يازدهم که امروز تورم را به زير 16 درصد کاهش داده است و توانسته است رکود اقتصادي را متوقف کند، در سايه اقتصاد مقاومتي به اين شرايط رسيده است.

 

اقتصاد مقاومتي در حقيقت کليد اصلي دولت يازدهم براي کاهش تورم و خروج اقتصاد ايران از رکود بوده است.

 

ادامه روند اقتصاد مقاومتي از سوي دولت مي تواند نتايج بسيار شيرين تري را براي مردم و دولت داشته باشد.

 

اگر مذاکرات به نتيجه هم نرسد چيزي براي ايران عوض نشده است؛ چرا که با ادامه روند اقتصاد مقاومتي از سوي دولت، تحريم ها تقريباً بي اثر شده و ايران مي تواند در سايه يک اقتصاد مقاوم و پويا به عنوان يک قدرت برتر اقتصادي در کنار قدرت برتر نظامي تبديل شود.

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html